Vancouver en White Rock

27 april 2018 - White Rock, Canada

Ik ben al zó in vakantiestemming. Vanmiddag aangekomen op Vancouver International Airport, fiets in elkaar gezet, bagage erop en wég! Wat gaaf!! Voelde me vrouw van de wereld.
Nu in White Rock in Pacific Inn aan de Highway 99.

Tussen VIA en WhR me ook een paar keer provinciaaltje gevoeld. En kwetsbaar.
De Hwy 99 is de gemakkelijkste manier om naar de grens met USA te komen, dus die nam ik. Drukke weg. Tussen Richmond en White Rock is een tunnel. Daarvoor dat bottleneck effect. Toen ik die tunnel zag, durfde ik niet meer. Die vrachtwagens die daar met 80km/u inschieten... En het is een smalle tunnel! Waar moet ik fietsen? Ik zag mezelf geplet worden tussen beton en combine. Dacht aan m'n ouders.
Ik ben de berm opgeschoten en heb een paar mannen gevraagd naar alternatieven. 'Oh, don't go down there. You'll die.' I'd figured.
Ze adviseerden me een bus te nemen door de tunnel. Fiets en bagage geen probleem. Bij de bushalte staat een soortgenoot light: racefiets, rugtas en helm. Ik vraag hem of we in die volle bussen wel meegenomen worden.
'Oh yeah, don't worry ma'am. Hey, where're you from?'
En dankzij Michael Cox, fietser en local, ben ik verantwoord aan de andere kant gekomen. Beide fietsen gingen aan de voorkant van de bus op het 'rack'. Die van mij met bagage en al. Na de tunnel zijn we uitgestapt en hebben we een km of 20 gefietst door prachtige heuvels en groen totdat we in White Rock waren. White Rock is een punt in de Stille Oceaan met aan alle kanten water. Mooi!
Op zeker moment heeft Michael mij instructies gegeven: 'Get down to the beach, there are number of places where you can eat en have fun. Go there!
A nice hotel is Pacific Inn. At the roundabout you take a left ....'.
Ik ben rechtstreeks naar het hotel gefietst.

Zit nu aan de wijn en schrijf.
Yoka belde net. 'Welkom op het continent'. Ze is jarig. 44.

Morgen naar 'Muoike Janny' en Judy in Ferndale. Nog een kleine 50km fietsen, dus ik kan uitslapen.

Ben benieuwd of jullie dit nu ook kunnen lezen (wezenlijk anders dan: ... óf jullie het lezen).
Ina appte dat ze zich had opgegeven voor de mailinglijst. Ik dacht: ...mailinglijst ....? Zit die er ook bij? Wat moet ik daar dan mee....?
Dit is nieuw voor mij.
Hoop dat degenen die het willen lezen, het kúnnen lezen.
Ik ga naar bed.

Liefs van Bo

1. Reislogger:
    27 april 2018
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Tineke:
    27 april 2018
    De reis van je leven. Mooi om 't zo mee te beleven.
  3. Tjibbe en Janny.:
    27 april 2018
    Lieve Bo, een hele goede reis gewenst en de groeten aan muoike Jannie. Heit en mem.
  4. Miranda:
    28 april 2018
    Veel plezier en geniet van de mooie tocht.
  5. Tineke:
    28 april 2018
    Waar blijven de foti?
  6. Miriam:
    29 april 2018
    Wat een avontuur! Knap dat je dit zo aan durft te gaan. Lekker van genieten!
  7. Marieke van Vliet:
    30 april 2018
    Heel veel plezier!! Ga er van genieten!!
  8. Wouter:
    30 april 2018
    Veel plezier & succes gewenst met jouw mooie avontuur!
  9. Maaike:
    30 april 2018
    Hey Bo, wat leuk om dy op dizze manier te kinnen folgje. Ik bin no al benijd nei dyn earste belevenissen. In goede reis en soad wille !! Dikke tút !! Ek fan Jeroen en Indy.
  10. Nic:
    30 april 2018
    Hoi Bo. Wat leuk om jou reis te volgen. Heerlijk om een dagelijks routine te onderbreken ... en met zo’n avontuur 👍👍😘😘
  11. Sandra van Beest:
    1 mei 2018
    Hoi Bo,
    Heel veel plezier toegewenst! 🍀! Ben benieuwd naar je foto’s en verhalen! ☀️🎶
    Groeten, Sandra
  12. Tjibbe en Janny.:
    2 mei 2018
    Lieve bo, we hebben het gelezen en zijn heel blij dat je goed aangekomen bent. Slaap lekker en tot later. Wij zijn ook weer goed thuisgekomen. Heit en mem.
  13. Tjibbe en Janny.:
    2 mei 2018
    Hi lieve Bo, blij dat je zover bent. Goede reis gehad? Ja, onze Jo is jarig, gefeliciteerd!
    Geniet en slaap lekker en een goede reis naar muoike Jannie.
    Hart. groet , heit en mem en Yun.
  14. Martineke:
    2 mei 2018
    Gaat hartstikke goed zo met je blog! Whiehoeeeee!!! Leuk om te lezen! Slaap lekker 😘
  15. Elja:
    2 mei 2018
    Wow, wat een mooie en spannende fietstocht gelijk op je eerste dag. En wat schrijf je leuk. Ik hoop dat je lekker hebt geslapen. Nu op naar je familie!
    Liefs, Elja
  16. Heleen:
    2 mei 2018
    Een fan uit Duitsland. Wat geweldig dat je dit doet! Ik ga je volgen, je schrijfstijl spreekt aan, familie talentje zeker! Goeie reis en weinig pech onderweg!
    Groeten van Heleen
  17. Wouter:
    2 mei 2018
    Hoi Bo! Het grote avontuur is begonnen! Wat leuk om zo jouw verhalen te kunnen lezen! Ik wens je veel fietsplezier en veel goed weer!
  18. Jannet:
    Ha Bo!
    Je bent begonnen met je mega-fietstocht! Respect! En heel veel plezier. We gaan je verhalen zeker lezen.
    Liefs en groetjes, Gerard en Jannet
  19. Tollina:
    Hé Bo, ik ga je volgen 💕
  20. Peter Ritsema:
    2 mei 2018
    Jeetje, Bo! Wat een klere-eind.....😁 Mooi begin van een mooie reis. Have a safe trip! We gaan je volgen.
  21. Janneke:
    2 mei 2018
    Wat een prachtig avontuur Bo! We hopen op sterke verhalen en mooie veilige(!) avonturen. We gaan je volgen. Succes met deze grote uitdaging. Bedankt voor de link Tineke 😉 Groeten van Su Lin, Pieter, Sijbe en Janneke
  22. Wyneke:
    2 mei 2018
    Hoi Bottie, wat stoer datst sa'n ein fietsen giest! Kriig gan Tineke de link dus sil sa no en dan ek efkes meigenietsje fan dyn aventoer! Succes en geniet! Groeten fan Wyneke en Wilko fansels
  23. Esther Buma:
    2 mei 2018
    Lieve Bo, wat knap . Een echte bikkel ben je, respect ! Fiets save en geniet vooral . Dikke Tut😘
  24. Amrita:
    2 mei 2018
    Een goede start, Bo. Je weet hoe je het aan moet pakken met de locals. En wat een lef! Ik ga je verhalen lezen. Fiets ze.
  25. Tjibbe en Janny.:
    3 mei 2018
    Lieve Bo, de foto's zijn prachtig hoor! Blij dat je er bent. Zeer benieuwd naar het vervolg!
    Tút heit en mem.
  26. Marieke van Vliet:
    Hoi Bo!
    En of we het kunnen lezen!!
    Hartstikke leuk. Tot gauw weer!
  27. Camie:
    3 mei 2018
    Hoioi! Super Bo! Prachtige reis gewenst! Heel leuk om je avonturen te kunnen volgen zo. "Thuis" : alles OK 😉
  28. Sander Fase:
    4 mei 2018
    Ergens voelt het raar dat jij zo vlak na ons op 'ons' Vancouver vliegveld bent :-)
    En geen dingen doen waar je niet heelhuids van terugkomt!
  29. Bothilde:
    4 mei 2018
    Way to go girl! Ha wy famylje yn Amerika?? Ik kaem net fierder as Joke. Moat mar es mei mem prate, leau'k.
  30. Ton:
    4 mei 2018
    Gaaf hoor mooie verhalen! Geniet ervan!
    Groetjes van Ton
  31. Kristin:
    7 mei 2018
    Wow. Wat een verhaal. Je ontmoet zeker veel vriendelijke mensen tijdens dit reis. Blij dat je niet durfde door de tunnel te fietsen en dat het zo mooi opgelost was.