Monroe, highway 2

7 mei 2018 - Arlington, Washington, Verenigde Staten

Ik zou een sappigere titel moeten bedenken, zodat het een beetje aantrekkelijk wordt. 'Monroe' geeft wel mogelijkheden.

Ik ben vanmorgen tien uur uit Arlington vertrokken. Het kostte tijd en vragen om op 'the right track' te komen, maar dat is goed gelukt. Ik heb een groot deel 'Centennial Trail' gedaan. Een fietspad Nederlandse stijl, waar je veel soortgenoten light tegenkomt. Sl'ers zijn fietsers zonder (veel) bagage.
In Snohomish (leuk stadje. van mij aannemen; ik heb geen foto's gemaakt. Het heeft dat nagemaakte Indianen- en cowboys-sfeer) kostte het weer tijd en vragen om bij Hwy 2 te komen, maar dat is ook gelukt.
Ben nu in Monroe, motel Fairground Inn. Ik zit al een tijdje buiten te schrijven en te bloggen. Het ruikt hier lekker naar eten en het is hier verkeerslawaaiig.
Ik ruik niet lekker. Zal ik zo eens wat aan doen.
Ik heb in het motel gisteren al wat kleren gewassen. Anders kom ik zo riekend aan bij zus Joke eind juni (op de fiets denk ik dat en dan heb ik lol, maar jullie vinden de grap misschien niet geweldig).

Lekker gefietst vandaag. Ook veel gepraat met sl'ers en locals. Ik ben wat moeiig en/of onzeker, waardoor ik me graag laat ophouden voor 'n praatje. De afstand die ik vandaag heb gefietst zal zo rond de 35 mijl zijn. Niet veel, dus.
De Hwy 2 is goed te doen tot nu toe. Brede zijstrook, maar veel verkeer. Ik hoor verschillende dingen over de Hwy 2 wat betreft fietsen. De ene zegt dat 't prachtig is en zeer doable. De ander zegt dat 't afgelegen en stijl is. De motelmedewerker heeft mij verschillende slaapplaatsopties gegeven voor de komende vijftig mijl. Ik zou graag morgen tot Steven's Pass komen, maar dat is dertig mijl klimmen. De dag daarop zou ik graag Leavensworth bereiken.
Zelf denk ik: als 't te zwaar is of als ik het te spannend vind vanwege het verkeer, vraag ik iemand in een pick up of ik mee mag. Ik zei het tegen de motelmedewerker. 'No ma'am, that might be even more dangerous.' Vind ik niet leuk om te horen. Word ik beetje nerveus van.
Ik heb m'n tic tweezer (tekenpincet) en gewone fluit aan een touwtje om m'n nek. M'n antiberenspray en antiverkrachtersfluitje heb ik voor me in mijn stuurtas. Zo'n verkrachter moet dus even wachten tot ik zover ben.
Ik heb tot nu toe alleen maar aardige, behulpzame mensen gesproken. Heb nog geen serieuze hulp nodig gehad, maar al twee keer een lift aangeboden gekregen. Is toch fijn!

Plan is morgen vroeg te vertrekken. Veel klimmen. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom.

1. Janneke:
    7 mei 2018
    Oeh! Spannend hear mar wat in prachtich fietsavontoer. DE REIS FAN DYN LIBBEN. Wêz foarsichtich Bo!!
  2. Tjibbe en Janny.:
    7 mei 2018
    Lieve Bo, mooi verslag, zijn we heel blij mee en prachtige foto's! We volgen je route op de kaart en dit is een scenic route, met veel moois om je heen. ( volgens onze gegevens op de kaart!) Dus klimmen vandaag, dat komt er op aan, maar afdalen zal ook niet vanzelf gaan! Hou je taai! Hier alles goed, liefs en take care, heit en mem.
  3. Einar:
    7 mei 2018
    Mooi avontuur! Kom op Bo, jij kan dit; zet je stoer-modus aan en in geval van nood, je killer smile. There are a lot of (real?) fietspaden that lead to...your destination.
  4. Amrita:
    7 mei 2018
    Pittig, Bo, al dat klimmen, zoeken, vragen! Veel sterkte en wijsheid gewenst. Ik heb gehoord dat je wel een waterfilter nodig hebt in de Rocky Mountains om aan genoeg water te komen. En ook dat er mensen zijn daar die watereservoirs voor de fietsers aanbrengen.
  5. Miranda:
    7 mei 2018
    Hoi Bo, Wat een avontuur nu al! Wat gaaf dat je dit avontuur bent aangegaan. Geniet van de reis en van alle lieve mensen daar.
  6. Yoka:
    7 mei 2018
    Lieve Bo, fijn voor alle mensen die je onderweg tegenkomt dat je het rieken beperkt houdt. Eemaal bij ons, loop ik je buitenom naar de hot hub (extra chloor). Daar laten we je een halve dag weken. Dan zeker weer fris als een hoentje ;-)
    Veel sterkte en fietsplezier!
    PS. What goes up, has to come down! Yayy!
    Love ya!
  7. Esther Buma:
    7 mei 2018
    Lieve Bo, ik lig in een deuk om je verhalen. Ik moest 10x het woord doable over lezen om te snappen wat je bedoelde 😉.
    Ik zie de reclame van de Snelle Jelle koeken voor me als ik je updates lees: ik ga nog effe een stukkie 🚴‍♀️
    Byebye, Esther
  8. Tjibbe en Janny.:
    7 mei 2018
    Nog even Bo: van een ervaren wereldfietser het volgende advies: afdalen met bepakking voorzichtig zijn! ( piet kroese!)
    Liefs mem.
  9. Ina:
    Lieve Bo,
    Net als je ouders volgen we je route op de kaart. Wat een afstand leg je af om je einddoel (Joke) te halen. Ik heb nu al bewondering voor je inzet en moed. Betreft de beren; tante Gertiet haar truc werkt. Twee jaar geleden heeft Mark dat ook gedaan en geen beer gezien.....
    Wees voorzichtig en geniet van je trip!
    Liefs Ina
  10. Bothilde:
    7 mei 2018
    Wêr silst de Rockies oer? Bliuwst noch in skofke oan 'e Pacific fytsen of giest it binnenlân aenst yn?
    You go girl! It komt hielendal goed mei dy. 💪🏼